Tuesday, March 05, 2013

Amarah~~

Hati aku terbakar sampai hampir hangus tadi.. orang lain yang buat salah aku yang kena tanggung. memang tersangat sakit HATI.. dan aku diamkan diri yang tengah berapi supaya takde perkataan yang dapat MEBAKARKAN hati orang yang dah bakar hati aku nie..

Oke, lupakan pasal bakar membakar nie.. sekarang nie aku tengah SARAT menanggung RINDU pada kesayangan aku tu.. baru DUA hari berpisah tapi terasa macam dah berlama2.. Dah la aku tinggal dia dalam keadaan x sihat.. ololo.. kecian baby saya eh. x sanggup nie nak berlama2 kat sini.. hoho

Orang yang bodoh adalah orang yang bertindak mngikut HAWA NAFSU.. aku dapat rasakan diri aku nie dah KEMBALI kepada aku yang dulu2 yang mana cepat MARAH.. cepat MERAJUK, cepat TERASA HATI.. betullah kata orangkan.. nak berubah memang SENANG, cuma nak mengekalkan PERUBAHAN tu memang susah. hanya sesetengah yang betul2 ingin berubah dapat kekalkan PERUBAHAN mereka.

Aku x nak bagi ALASAN sebab aku stress kerja sebab tu aku jadi macam gini.. aku pernah NASIHAT diri aku sendiri sampai bila aku nak jadi cam gini.. sampai bila aku nak jadi aku yang cam gini.. dan suatu hari bila ada UJIAN datang pada aku.. Alhamdulillah aku dapat selesaikan dengan tenang dan REDHA. Cuma baru2 nie aje aku LOST.. sebab semuanya datang secara SERENTAK.

Sekarang aku dah kembali SEDAR.. aku x mampu nak LAWAN takdir hidup aku. AKU kena belajar jadi PROBLEM SOLVER untuk setiap masalah yang datang.. mungkin masa MASALAH timbul aku leka dengan diri aku sendiri. terlampau ingin mengejar dunia sampai aku lupa pada PENCIPTA..

aku akhiri entri kali nie dengan skema sedikit.. Marilah kita sama2 baca Al-Fatihah untuk PEJUANG2 negara kita yang telah terkorban di LAHAD DATU.. semoga mereka ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman.. Al-Fatihah.. amin
Post a Comment