Friday, March 15, 2013

Sabtu

Semalam... hati aku bersedih seketika kerana wujud sedikit perasaan kecewa dalam diri aku nie. Tapi bila difikirkan secara positif untuk apa? Tiada guna ditangisi lagi dengan perkara yang dah lama berlalu. Kenangan haruslah kekal sebagai kenangan dan harus dilupakan demi masa depan..

Beginilah KEHIDUPAN, kadang kala kita akan bersedih. Ape2 pown orang yang mampu sorokkan kesedihan mereka adalah orang yang HEBAT bagi pendapat akulah.. Dan sebolehnya aku mahu jadi begini. ingin menjadi manusia yang HEBAT dalam mengendalikan perasaan sendiri.. yang dapat memanipulasikan keadaan dan dapat menjadikan diri seorang yang berguna untuk semua orang.

Kadang2 aku mengeluh, kenapa mesti aku lagi? sebenarnya aku tak sedar dengan setiap perkara yang terjadi dalam diri aku adalah UJIAN dan tanda KASIH SAYANG Allah pada aku. Aku yakin dengan semua yang aku lalui ini adalah ujian untuk aku dan aku yakin akan kuasa Allah... Dia sedang merancang sesuatu yang jauh lebih baik dari apa yang aku rancang...

Sebenarnya aku dah berhenti merancang untuk hidup aku sejak 6 bulan lepas.. Aku decide nak follow apa jua yang ada depan aku. Selama 6 bulan aku strugglekan diri aku melawan segala perasaan dan dugaan yang datang. Sejujurnya sampai sekarang semua itu masih lagi membelenggu aku.. Bukan niat untuk mengeluh cuma aku dah letih dengan semua perasaan aku nie..

Selama aku berbelog nie mungkin aku dah banyak guriskan hati orang dengan kata2 aku yang mungkin terlalu lepas.. dari itu aku aku memohon maaf kepada semua readers. Aku oke2 aje.. :))

Sekian.
Post a Comment