Thursday, April 25, 2013

MUHASABAh

Baru sahaja selesai membaca sebuah novel kisah NAZ dan KHAALISH.. kisah yang sangat complicated setakat yang pernah aku baca.. kisah mengenai diri yang dipergunakan oleh keluarga sendiri demi harta.. haishhh, sungguh sedih bila harus membawa diri demi nak mengubati hati yang dilukai selama lebih empat tahun..

Kisah yang mengisahkan seorang penulis novel cinta dan seorang koperat yang menjadi mangsa keadaan pada awal permulaan kerana ingin memisahkan si lelaki dengan kekasih hati yang bernama Ilsa.. dan demi merawat hati yang terluka dengan tunang teknikal dan papa, Naz membawa diri ke America untuk menyambung pelajaran.. menghadapi kesusahan dalam menempuh kehidupan ditempat orang..

Apa yang cuba aku sampaikan dan cuba untuk aku simpulkan, NAZ is sooooooo me or I'm sooooooo her? huhu.. suka merantau dan menjelajah seluruh tempat.. dan suka merawat hati dengan membawa diri.. errmmm, sebenarnya lebih kepada lri dari masalah.. huhu..

okelah, kerja di SSO telah selesai dan aku dah pown rasa dapat keputusan untuk diri aku.. di ofis kecil Bintulu aku bermuhasabah diri mencari keputusan untuk sebuah soalan yang belum berjawapan bagi kedua belah pihak. aku fikirkan dengan berdiam diri dan buat seperti tiada apa dan lari sejauh mungkin akan buat aku lebih tenang.. rupa2nya sangkaan aku salah sama sekali.. makin jauh aku terbang, makin dekat hati aku untuk kembali.. maka dari situ aku bermuhasabah diri.. dan mungkin ini yang terbaik untuk semua buat masa sekarang... Insha-Allah...

sekian..
Post a Comment